Basert på erfaringene med Le Mans-raceren 919 Hybrid, som ble utsatt for hardkjør i 24 timer i ett strekk, valgte Porsches ingeniører å utstyre Taycan med 800-voltsanlegg i stedet for 400 volt, som er standard i dagens elbiler. Dette gir flere fordeler, blant annet kan batteriene gjøres mindre, og ladingen blir mer effektiv. Det gir også mer overskudd til elmotorene, spesielt når de får beskjed
om å arbeide ved maksimal effekt.
Nå har ikke valget av 800 volt gjort Taycan vanskeligere å få ladet enn ordinære elbiler. Mange vil velge en dedikert – og ikke minst elegant – hjemmelader fra Porsche. Når det er behov for ekspresslading på farten, vil Ionity-nettverket, som er under utbygging, sørge for ekstra rask lading med 100 kilometer på batteriet på bare fem minutter. Under ideelle omstendigheter gjør 800-voltsteknologien det mulig å lade batteriet til 80 prosent på drøye 22 minutter.
(Tallene er oppgitt for Performance Battery Plus i henhold til WLTP-normen.)